Nederlands Minecraft Forum

Servers => Hosting => Topic gestart door: EwieKingDe2de op 06 november 2015, 00:05:49

Titel: Server Host
Bericht door: EwieKingDe2de op 06 november 2015, 00:05:49
Hoi iedereen!

Ik vraag me af wat jullie vinden van de specs van
server die ik zal hosten en hoeveel players er ongeveer zonder lag tegelijk op kunnen.

Specificaties:
1Gps uplink
4GB Ram (aanpasbaar tot 10 GB)
Pocessor: E3-1240v2 - 3.8GHz
Het wordt een 1.7.10 Pixelmon server met een
35-tal plugins en 8 werelden. Zou dit lukken met telkens ongeveer 20 players online?

Alvast bedankt :)
Titel: Re: Server Host
Bericht door: guus397 op 14 november 2015, 16:45:49
moet wel lukken ik heb ooit een server gehad met 25+ plugins en 4 werelden op 2GB ram met ongeveer 12-15 mensen
Titel: Re: Server Host
Bericht door: Mrthomasz op 14 november 2015, 21:27:50
Ik denk als alle Players in verschillende werelden lopen en vaak /warp gebruiken de server gaat laggen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Titel: Re: Server Host
Bericht door: Opgeheven_account_2 op 15 november 2015, 00:21:35
elke speler laad 32 chunks van de wereld en neemt rond de 80 MB RAM van het geheugen van de server.
Het geheugen per speler kan lager zijn, afhankelijk van hoe dicht de spelers bij elkaar staan. Als iedereen zich verspreid over de wereld, zal de server 32 chunks laden rondom elke speler.

Ik baseer de speler slots uit de volgende formule: (aantal MB geheugen : 80 MB) x 1,2 = aantal slots. Als je mods / plugins draait, kan de server meer RAM per speler gebruiken.

Theoretisch gezien kom je met 4GB ram op de 61 spelers uit (zonder mods/plugins).
(4096 : 80) * 1,2 = 61,44
Gezien de hoeveelheid plugins en werelden is het wel makkelijk dat je RAM aanpasbaar is tot 10GB maar met de 4GB komt je zeker wel een heel eind.

Met een mod zoals pixelmon gaat het zeker niet alleen om de hoeveelheid RAM ook CPU speelt hierbij een grote rol wegens de hoeveelheid entities die worden gespawnt van onder andere de pixelmon's.
Mocht de Minecraft server is een shared omgeving staan (bijv. bij een minecraft host) houd er dan rekening mee dat je de CPU van de server dan moet delen met alle andere Minecraft servers die er op gehost worden. dit kan voor een modpack zoals pixelmon wel een bottleneck zijn als de server redelijk vol staat.
Titel: Re: Server Host
Bericht door: NL_Tim op 15 november 2015, 01:50:59
elke speler laad 32 chunks van de wereld en neemt rond de 80 MB RAM van het geheugen van de server.
Het geheugen per speler kan lager zijn, afhankelijk van hoe dicht de spelers bij elkaar staan. Als iedereen zich verspreid over de wereld, zal de server 32 chunks laden rondom elke speler.

Ik baseer de speler slots uit de volgende formule: (aantal MB geheugen : 80 MB) x 1,2 = aantal slots. Als je mods / plugins draait, kan de server meer RAM per speler gebruiken.

Theoretisch gezien kom je met 4GB ram op de 61 spelers uit (zonder mods/plugins).
(4096 : 80) * 1,2 = 61,44
Gezien de hoeveelheid plugins en werelden is het wel makkelijk dat je RAM aanpasbaar is tot 10GB maar met de 4GB komt je zeker wel een heel eind.

Met een mod zoals pixelmon gaat het zeker niet alleen om de hoeveelheid RAM ook CPU speelt hierbij een grote rol wegens de hoeveelheid entities die worden gespawnt van onder andere de pixelmon's.
Mocht de Minecraft server is een shared omgeving staan (bijv. bij een minecraft host) houd er dan rekening mee dat je de CPU van de server dan moet delen met alle andere Minecraft servers die er op gehost worden. dit kan voor een modpack zoals pixelmon wel een bottleneck zijn als de server redelijk vol staat.


Kleine aanvulling op de laatste alinea m.b.t. Minecraft hosts. Hou er rekening mee dat dit voor een boel hosting oplossingen op gaat. De omgeving is gedeeld dus je zal nooit de maximale performance er uit halen. Een VPS draait bijvoorbeeld ook op een shared platform en resources zijn niet ten alle tijde gegarandeerd (tenzij anders aangegeven). De maximale performance haal je uit een dedicated of colocated server. Echter zou ik eerst klein beginnen en eventueel later doorgroeien naar een zwaarde machine / host.
Titel: Re: Server Host
Bericht door: Opgeheven_account_2 op 15 november 2015, 04:22:21
Kleine aanvulling op de laatste alinea m.b.t. Minecraft hosts. Hou er rekening mee dat dit voor een boel hosting oplossingen op gaat. De omgeving is gedeeld dus je zal nooit de maximale performance er uit halen. Een VPS draait bijvoorbeeld ook op een shared platform en resources zijn niet ten alle tijde gegarandeerd (tenzij anders aangegeven). De maximale performance haal je uit een dedicated of colocated server. Echter zou ik eerst klein beginnen en eventueel later doorgroeien naar een zwaarde machine / host.
Hi NL_Tim,

De reden dat "bijv. bij een minecraft host" tussen haakjes stond is gezien het niet mee gelezen hoeft te worden en ik duidde op een shared omgeving in zijn algemeen.

In ieder geval bedankje voor de aanvulling! geeft voor de snelle lezers zeker meer duidelijkheid.  :D