Nederlands Minecraft Forum

Minecraft => Tutorials => Topic gestart door: oweber op 05 mei 2013, 21:30:48

Titel: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: oweber op 05 mei 2013, 21:30:48
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fdev.bukkit.org%2Fmedia%2Fimages%2F44%2F684%2Fcurse_we.png&hash=70209ae9926a21aea3cb905303292c69)
Inleiding
WorldEdit is een bekende plugin met vele mogelijkheden. Het is voor veel andere plugins noodzakelijk, zoals bijvoorbeeld de plugin 'WorldGuard'. In deze Tutorial leer ik je de basis kennis die je nodig hebt. Als je er eenmaal mee bent begonnen, gaat er een wereld voor je open  ;)
Het kost maar heel weinig tijd om iets vlak te maken en je kunt er gewoon ontzettend veel mee.

Je kunt er dus ontzettend veel mee, daarom is het voor mij onmogelijk om alles in 1 topic te zetten. Heb je nog iets dat er bij moet? Plaats even een berichtje!

Je kan WorldEdit ook gebruiken als mod, op Single Player. Wil je weten hoe je makkelijk mods installeert? Kijk hier (http://minecraftforum.nl/index.php/topic,30310.0.html)
Installeren
WorldEdit is niet heel moeilijk om te installeren. De moeilijkheid begint pas in het spel zelf!

Voor de mensen die het nog een beetje moeilijk vinden om plugins te installeren:
Download de nieuwste versie van WorldEdit hier: http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/worldedit/files/43-world-edit-5-5-7/ (alleen 1.6.1)
Pak de .jar file uit het mapje en sleep deze naar het plugin mapje van je server. Reload/restart je server en WorldEdit is geinstalleerd!

Basis
Veel onderdelen van WorldEdit beginnen vanuit het selecteren. Het selecteren doe je als volgt:

Je hebt nu zo het gebied geselecteerd:
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38686%2Fa9ibsVNJ.png&hash=de930439bc36d2928de1abad971e4e4b)
(De zwarte lijnen geven aan wat het geselecteerde gebied is!)

Hoe het ook kan
Als je kan vliegen op je server, kan je het ook zo doen:
typ //pos1 op de eerste positie en //pos2 op de tweede positie. Je hebt hierbij dus niet het bijltje nodig.
Je kan nu een aantal dingen doen:
//set ID*
//replace ID* ID*
//copy** (LET OP! Hierbij moet je op de plek staat waar je hem wilt kopieren en later wilt plakken)
*= Kijk voor alle Minecraft items hier: http://minecraft-ids.grahamedgecombe.com/
**= Je kan met //flip je geselecteerde gebied omdraaien.
Andere Tutorials.
Hieronder een aantal filmpjes van andere WorldEdit tutorials!

De Nederlandstalige tutorials zijn meestal wat minder uitgebreid/wat minder professioneel.
Nederlandse Tutorials:
Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=DiqTpzvebJ4
http://www.youtube.com/watch?v=KQkKdV7PZ5c
http://www.youtube.com/watch?v=TpLkXLS3Bq4
http://www.youtube.com/watch?v=cIEojlgkB4Q
http://www.youtube.com/watch?v=wY0PNM-2AF4
http://www.youtube.com/watch?v=BgHhQ5zWujc

Engelse Tutorials:
http://www.youtube.com/watch?v=lc42-LvvwbY
http://www.youtube.com/watch?v=CKbT9YUUCs8
http://www.youtube.com/watch?v=J_M0i_BE4u0
http://www.youtube.com/watch?v=YP9RXpdTJro
http://www.youtube.com/watch?v=PmyBs4IXFdM
Andere commands.
Hierbij een lijst van de rest van de commands, het kan zijn dat er een paar ontbreken, plaats dan alsjeblieft een berichtje!
Klik hier voor de Nederlandstalige WorldEdit commands!
//limit    <limit>       
Hiermee kan je het maximale aantal blokjes dat iemand mag veranderen instellen. Als dit namelijk te veel is, kan je server extreem gaan laggen.

//undo    [num-steps]       
Dit zorgt ervoor het gene wat je hebt gedaan weer ongedaan wordt gemaakt. Je kan eventueel ook het aantal stappen aangeven.

/clearhistory          
Zorgt ervoor dat je 'geschiedenis' wordt gewist. Hierdoor kan je geen //undo meer doen.

/toggleeditwand          
Met dit command kan je de houten bijl in een ander voorwerp veranderen.

//desel         
Zorgt ervoor dat de laatste positie die je hebt gemaakt wordt verwijderd.

//hpos1
Maakt de eerste positie op de plek waar je naar kijkt.

//hpos2
Maakt de tweede positie op de plek waar je naar kijkt.

//expand    <amount>
Vergroot het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount)

//expand    <amount> <direction> (north, east, south, west, up, down).
Vergroot het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount). Ook kan je hierbij aangeven in welke richting het wordt vergroot. (north=noorden, east= oosten, south = zuiden, west = westen, up = omhoog, down= omlaag)

//expand    <amount> <reverse-amount> [direction]
Vergroot het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount). Ook kan je hierbij aangeven in welke twee richtingen het wordt vergroot. (north=noorden, east= oosten, south = zuiden, west = westen, up = omhoog, down= omlaag)

//expand    vert
Dit command zorgt er voor dat het gebied wordt geselecteerd vanaf de bedrock tot het hoogste wat je kan bouwen.

//contract    <amount>
Verkleint het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount)

//contract    <amount> [direction]
Verkleint het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount). Ook kan je hierbij aangeven in welke richting het wordt vergroot. (north=noorden, east= oosten, south = zuiden, west = westen, up = omhoog, down= omlaag)

//contract    <amount> <reverse-amount> [direction]
Verkleint het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount). Ook kan je hierbij aangeven in welke twee richtingen het wordt vergroot. (north=noorden, east= oosten, south = zuiden, west = westen, up = omhoog, down= omlaag)

//outset    [-hv] <amount>
Vergroot het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount) aan alle kanten.

//inset    [-hv] <amount>        Inset the selection in every direction.
Verkleint het gebied dat je hebt geselecteerd met de hoeveelheid die je aangeeft (amount) aan alle kanten.

//shift    <amount> [direction]
Dit zorgt ervoor dat je geselecteerde gebied wordt verplaatst, zonder inhoud!

//size   
Je krijgt na het intypen van dit command te zien wat de maten van het gebied is dat je hebt geselecteerd.

//count    <block>
Laat zien hoeveel blokken er in het gebied zijn.

//overlay    <block>
Plaatst een laag met blokken over de gehele inhoud van je geselecteerde gebied.

//walls    <block>
Maakt muren om de door jou geselecteerde gebied.

//outline    <block>
Maakt muren, een vloer en een plafond over jouw geselecteerde gebied.

//smooth    [iterations]       
Maakt de inhoud van het geselecteerde gebied vlak.

//deform
Vervormt het door jou geselecteerde gebied!

//hollow
Holt het gebied van jouw selectie uit!

//move
Verplaats je regio!

//stack    [count] [direction]
Stapelt je selecties op!

//naturalize
Maakt het gebied dat je hebt geselecteerd natuurlijker; hij maakt eerst 3 laten dirt en daarna stone.

//cut
Verwijdert je selectie!

//paste    [-ao] [-a]
Plakt het gene dat je hebt gekopieerd op de plek recht voor je!

//rotate    <angle-in-degrees>
Draait je gekopieerde region!

//flip    [dir]
Draait je selectie!

/clearclipboard
Zorgt ervoor dat je clipboard leeg wordt!


//cyl    <block> <radius> [height]
Maakt een cylinder.

//hcyl    <block> <radius> [height]
Maakt een holle cylinder

Stappenplan voor kopiëren
Stap 1
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38684%2F41Pa2iuh.png&hash=cea2e68a32ac8a1f247404aefcd30aad)
Type //wand

Stap 2
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38685%2F2LwFr.png&hash=bf87e47d01a4ae48c9c73011535f558b)
(Actie foto :D)
selecteer de eerste positie, ook op
deze manier
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38686%2Fa9ibsVNJ.png&hash=de930439bc36d2928de1abad971e4e4b)

Stap 3
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38687%2FbXiPm.png&hash=fed80ced6453c02d2c7acb071c5c0463)
selecteer de tweede positie, ook hierbij op
deze manier
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38686%2Fa9ibsVNJ.png&hash=de930439bc36d2928de1abad971e4e4b)

Stap 4
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38688%2FNea.png&hash=0555b2d044367164b8248f29ba8872ae)
Ga op de plek staan waar je hem wilt kopiëren, later plak je hem op precies dezelfde manier alleen dan op een andere plek. Hij wordt niet vanzelf gedraaid, alleen als jij dit wilt! Type //copy

Stap 5
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38689%2FKShVgB.png&hash=c79eece9fa696081c08691af359029ac)
Ga op de plek staan waar je hem wilt plakken en type //paste

Stap 6
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38690%2FWsXODqME.png&hash=7f1a2d695613b406ee52adb461e95053)
Hij is geplakt :D :D

Stap 7
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38691%2FGR6HM.png&hash=4f1ad4b3fc2c1d25e9f4ffc8cd9e836d)
Als het goed is ziet het er ongeveer zo uit  ;)

Stappenplan voor draaien
Stap 1 t/m Stap 4
Stap 1
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38684%2F41Pa2iuh.png&hash=cea2e68a32ac8a1f247404aefcd30aad)
Type //wand

Stap 2
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38685%2F2LwFr.png&hash=bf87e47d01a4ae48c9c73011535f558b)
(Actie foto :D)
selecteer de eerste positie, ook op
deze manier
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38686%2Fa9ibsVNJ.png&hash=de930439bc36d2928de1abad971e4e4b)

Stap 3
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38687%2FbXiPm.png&hash=fed80ced6453c02d2c7acb071c5c0463)
selecteer de tweede positie, ook hierbij op
deze manier
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38686%2Fa9ibsVNJ.png&hash=de930439bc36d2928de1abad971e4e4b)

Stap 4
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38688%2FNea.png&hash=0555b2d044367164b8248f29ba8872ae)
Ga op de plek staan waar je hem wilt kopiëren, later plak je hem op precies dezelfde manier alleen dan op een andere plek. Hij wordt niet vanzelf gedraaid, alleen als jij dit wilt! Type //copy

Stap 5
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38692%2FZ5FDux.png&hash=6e1c864e3dc059125e1ad713db1f8dd3)
Type //rotate graden. Voor dit voorbeeld gebruik ik 90 graden. 360 graden is een rondje, dus is 90 graden een kwartslag.

Stap 6
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38693%2FfuN.png&hash=63eda5a8cbc39d83da5debca8fffe2df)
Type //paste. Zoals je ziet is hij 90 graden gedraaid!

Stappenplan voor lava fixen!
Heeft iemand gegriefd met lava? Of heb je zelf per ongeluk iets mis gedaan met WorldEdit? Geen probleem, gebruik dit hieronder om het probleem op te lossen!

Stap 0
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38694%2FBG7u.png&hash=85311476a26d05cd263558868ba969fd)
Ooh ooh, iemand heeft gegriefd! Hoe ga je dit oplossen?

Stap 1
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38695%2F936gW2Lz.png&hash=1da1c3ae9729f4aa407c86ab8f10020e)
Ga bij/in de lava staan.

Stap 2
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic.afbeeldinguploaden.nl%2F1306%2F38696%2F5m17E.png&hash=81a52fbfa6f2bff6940a85f0988b76d3)
en type: //drain radius. LET OP! Niet te groot, anders is alle lava in die omtrek weg (dus ook de lava poolen die er normaal ook zijn)

Weg is de lava :D

Bedankt voor het lezen van deze Tutorial!
Er zijn nog veel meer commands! Ik ben bezig om er nog meer op te zetten, maar het zijn er zo veel  :o. Voorlopig kan je misschien wel al de Engelse versie bekijken? Kijk hiervoor bij het 1e bericht onder dit bericht!
LET OP: Als er iets mis is, kan je het altijd vragen, maar let op: Ik ben niet aansprakelijk!
Mijn Tutorials zijn te herkennen aan dit bericht icoon:  ;D
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - Makkelijke tutorial! - 1.4.4/1.4.5!
Bericht door: oweber op 05 mei 2013, 21:31:15
Gereserveerd!
Wat er nog moet worden gebeuren:
Commands toevoegen:
Klik hier voor de Engelstalige Commands!
//sphere    <block> <radius> [raised? true|false (default)]        Create a sphere.
//hsphere    <block> <radius> [raised? true|false (default)]        Create a hollow sphere.
//pyramid    <block> <size>        Create a pyramid.
//hpyramid    <block> <size>        Create a hollow pyramid.
/forestgen    [size] [type] [density]        Make a forest.
/pumpkins    [size]        Make a pumpkin forest
Utilities
/toggleplace           Toggle between using pos #1 or your current position.
//fill    <block> <radius> [depth]        Fill a hole.
//fillr    <block> <radius>        Fill a hole fully recursively.
//drain    <radius>        Drain nearby water/lava pools.
/fixwater    <radius>        Level nearby pools of water.
/fixlava    <radius>        Level nearby pools of lava.
/removeabove    [size] [height]        Remove blocks above your head.
/removebelow    [size] [height]        Remove blocks below your feet.
/replacenear    <size> <from-id> <to-id>        Replace all existing blocks nearby.
/removenear    [block] [size]        Remove blocks near you.
/snow    [radius]        Simulate snow cover.
/thaw    [radius]        Unthaw/remove snow.
//ex    [size]        Extinguish fires.
/butcher    [radius]        Kill nearby mobs.
/remove    <type> <radius>       Remove nearby entities. Type can be "items" for loose items/drops, arrows, boats, minecarts, tnt, or xp.
//green          Greens the area.
Chunk tools
/chunkinfo           Get the filename of the chunk that you are in.
/listchunks           Print a list of used chunks.
/delchunks           Generate a shell script to delete chunks.
Super pickaxe
//           Toggle the super pick axe.
/sp single           Switch to single block super pickaxe mode.
/sp area    <range>        Switch to area super pickaxe mode.
/sp recur    <range>        Switch to recursive super pickaxe mode.
Tools
/tool    <repl|cycler|floodfill|brush|lrbuild|tree|deltree|farward|info>       Select a tool to bind.
/none           Switch to no tool.
/info           Switch to the info tool.
/tree    [type]       Switch to the tree tool. Available types [tree, regular, big, bigtree, redwood, sequoia, tallredwood, tallsequoia, birch, white, whitebark, pine, randredwood, randomredwood, anyredwood, rand, random]
//repl    <block>        Switch to the block replacer tool.
//cycler           Block data cycler tool.
//tool brush    <sphere|smooth|gravity|cylinder|clipboard|ex>       Select a brush using /tool (See /brush).   Brushes
/brush sphere    [-h] <type> <radius>        Switch to the sphere brush tool.
/brush cylinder    [-h] <type> <radius> [height]        Switch to the cylinder brush tool.
/brush clipboard           Switch to the clipboard tool.
/brush smooth    <radius> [iterations]        Smooth the region.
/size    <size>        Change the size of the current brushes
//mat    <mat>        Change the material used by your current brush.
//mask           Clear the mask
//mask    <mask>        Set a mask
//gmask    <mask>       Set the global mask.
Getting around
/unstuck           Go up to the first free spot.
/ascend           Go up one level.
/descend           Go down one level.
/ceil    [clearance]        Get to the ceiling.
/thru           Go through the wall that you are looking at.
/jumpto           Jump to the block that you are looking at.
/up    [distance]        Go up some distance.
Snapshots
//restore    [snapshot]        Restore a particular snapshot.
//snapshot use    <snapshot>        Use a particular snapshot.
//snapshot list    [num]        List the 5 newest snapshots.
//snapshot before    <date>        Find the first snapshot before the given date.
//snapshot after    <date>        Find the first snapshot after the given date.
Scripting
/cs    <script> [args...]        Executes a script.
/.s    [args...]        Re-executes last script with new arguments.
/<script>.js    [args...]        Executes a JS script.
General commands
/searchitem           Search for an item by its name.
/worldedit           WorldEdit commands.
/worldedit help    <command>        Displays help documentation for the given command, or lists all commands if none are given (Aliased to //help).
//worldedit reload           Reloads WorldEdit's configuration.
//worldedit version           Gets WorldEdit's version.
//worldedit tz           Set your timezone. This is temporary.
//fast          Toggles fastmode performance.
Biomes
/biome           Get the biometype you are standing in.
/biomelist           List the available biome types
/biomeinfo    [-pt]        Get the biome of the targeted block.
//setbiome    [-p] <biome type>        Set the selected area to the specified biome type.
The -p flag changes the block (column) you are standing in.
Dit is dus niet door mij getypt  ;D Anders had ik het wel in het Nederlands gedaan. Ik heb dit dus van de
Engelstalige WorldEdit command pagina (klik) (http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldEdit/Reference)
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - Makkelijke tutorial! - 1.5.1/1.5.2!
Bericht door: oweber op 13 mei 2013, 17:50:32
Iemand tips/opmerkingen?

En zou iemand willen helpen met het vertalen van de ontzettend lange lijst met commands  :o
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - Makkelijke tutorial! - 1.5.1/1.5.2!
Bericht door: oweber op 24 mei 2013, 18:28:56
Gebruik een tabel misschien.
Je bedoelt voor de commands? Ik heb echt geen flauw idee hoe dat werkt...
Sorry dat ik zo laat reageer!
Titel: Re: Bananen zijn lekker
Bericht door: MLG op 24 mei 2013, 18:33:02
De mitochondrion is het stroomhuis van de cel
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - Makkelijke tutorial! - 1.5.1/1.5.2!
Bericht door: oweber op 24 mei 2013, 19:23:50
Gebruik aub spoilers inplaats van lange tekst bijvoorbeeld bij de gereserveerde post.
Bedankt voor de tips!
Ik heb alle commands in spoilers gezet!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: AmazingCalvin op 01 juni 2013, 11:25:40
Weet iemand hoe je de spawn niet kan claimen met je faction?
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: oweber op 01 juni 2013, 11:40:09
Weet iemand hoe je de spawn niet kan claimen met je faction?
Dat zou ik ook wel willen weten!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: kuksie op 01 juni 2013, 12:49:41
je kunt met /itemdb [naam/id] ook zien welke je kunt gebruiken, en //set cobble (bevoorbeeld) werkt ook ;)

verder een goede, duidelijk tutorial, zeker zo door blijven gaan :)
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: Ruben_ op 02 juni 2013, 11:22:29
mooie TUT! Zal vast wel lang hebben geduurt!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: oweber op 05 juni 2013, 20:09:26
mooie TUT! Zal vast wel lang hebben geduurt!
Vooral de commands kosten heel veel tijd :(
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: Ruben_ op 05 juni 2013, 20:13:40
Vooral de commands kosten heel veel tijd :(
Dacht ik al... Ik heb je vernoemd in mijn nieuwe TUT.
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: oweber op 05 juni 2013, 21:00:41
Dacht ik al... Ik heb je vernoemd in mijn nieuwe TUT.
Dankjewel, jij staat ook in dit topic :D
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: oweber op 13 juni 2013, 09:57:20
BUMP!  :D
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: lesley199 op 13 juni 2013, 10:17:46
miss wat meer uitleg over hoe je moet copy en pasten? Er zijn veel mensen die ik ken die moeite hebben met copy en pasten, maar hoe vaak ik het ze ook uitleg, ze snappen er niks van XD Al is het heel simpel :P
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2!
Bericht door: oweber op 13 juni 2013, 10:19:02
miss wat meer uitleg over hoe je moet copy en pasten? Er zijn veel mensen die ik ken die moeite hebben met copy en pasten, maar hoe vaak ik het ze ook uitleg, ze snappen er niks van XD Al is het heel simpel :P
Ik zal het zo uitleggen :D
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2! Inclusief kopieer, draai en lava fixen stappenplan!
Bericht door: RobinsSurvival op 13 juni 2013, 16:36:37
Leuk gedaan!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2! Inclusief kopieer, draai en lava fixen stappenplan!
Bericht door: oweber op 13 juni 2013, 17:03:49
Leuk gedaan!
Dankje :D
Welkom trouwens!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2! Inclusief kopieer, draai en lava fixen stappenplan!
Bericht door: tommieboy02 op 15 juni 2013, 07:58:10
Hoe kan ik krijgen dat het een bodemloze put wordt
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2! Inclusief kopieer, draai en lava fixen stappenplan!
Bericht door: oweber op 12 juli 2013, 20:49:11
Hoe kan ik krijgen dat het een bodemloze put wordt
Je bedoelt tot het einde van de wereld? gewoon dat gebied selecteren. Anders snap ik niet helemaal wat je bedoelt.

Geüpdatet naar 1.6.1/1.6.2
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: deboy40 op 13 juli 2013, 23:51:23
Ik wist dit al wel maar t is echt super handing voor klanten van mij die niet snappen hoe je met WE moet omgaan dank je zo veel.
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: lesley199 op 14 juli 2013, 11:22:50
Hoe kan ik krijgen dat het een bodemloze put wordt
Het gebied dat je wil op de oppervlakte selecteren, daarna doe je //expand vert en daarna //set 0 en dan heb je je bodemloze put
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.5.2! Inclusief kopieer, draai en lava fixen stappenplan!
Bericht door: tinuspro2002 op 22 juli 2013, 07:43:44
Hoe kan ik krijgen dat het een bodemloze put wordt
Je bedoelt tot het einde van de wereld? gewoon dat gebied selecteren. Anders snap ik niet helemaal wat je bedoelt.
ik denk dat ik weet wat je bedoelt
selecteer 3x3 blokjes tegen de grond
typ //expand vert
typ dan //set 0
en je hebt een bodemloze put! (als er teminste geen blokjes boven jou zijn)

ps: als dit duppelpost is ff zeggen
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: Xesau op 27 juli 2013, 22:38:05
Toevoeging:

//stack:

Met de stack-command (het stapelcomando) kun je heel snel je selectie een paar keer wchter elkaar plakken. Hoe moe dat dan. Heel simpel:
1. Pak een houten bijl.
2. Maak met links- en rechtsklik een selectie.
3. Ga ergens staan en kijk in de richting waar je het heen wilt kopieëren.
4. Doe //stack 10 bijvoorbeeld
(10 is het aantal keer dat je de selectie achter elkaar plakt)

Ik hoop dat ik hierbij mijn bijdrage aan de tutorial geleverd heb.
Mocht de topic-starter mijn bericht opnemen in het eerste bericht, gelieve mijn naam daar ook neer te zetten ;)

Groetjes,
(Dagelijks WorldEdit-gebruiker) Aron
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: legosteen11 op 16 augustus 2013, 04:40:43
Mooi. Je kan ook //hpos1, //hpos2 doen om te claimen. Dat gebruik ik meestal. Wat dat doet = Het zet de positie van het blokje waar jij heen kijkt.

En je kan ook 'F3 + H' doen voor de item id's, gewoon het item opzoeken in crea. En daarna staat het id erachter!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: Jaapiegamer op 10 mei 2016, 15:59:31
Help! hoe draai je iets om: Ik wil de onderkant van een kleine spawn makken met van die mooie punten dat heb ik gedaan aan de bovenkant, hoe draai ik dit om naar de onderkant!
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: Ubo op 10 mei 2016, 16:00:08
Help! hoe draai je iets om: Ik wil de onderkant van een kleine spawn makken met van die mooie punten dat heb ik gedaan aan de bovenkant, hoe draai ik dit om naar de onderkant!

Dat necropost tho.
Titel: Re: [TUT] WorldEdit - 1.6.1/1.6.2! Met handige stappenplannen!
Bericht door: Springstof op 10 mei 2016, 16:16:03
Help! hoe draai je iets om: Ik wil de onderkant van een kleine spawn makken met van die mooie punten dat heb ik gedaan aan de bovenkant, hoe draai ik dit om naar de onderkant!

Dit is niet echt een handige manier om die vraag te stellen. Je kan echter het command //flip down gebruiken als je een selectie verticaal wil omkeren. De volgende keer kan je wellicht beter een nieuw topic aanmaken, of simpelweg de commands van world-edit op Google opzoeken.