Nederlands Minecraft Forum

Minecraft => Nieuws en updates => Topic gestart door: Dennis op 01 mei 2016, 18:59:59

Titel: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Dennis op 01 mei 2016, 18:59:59
Blijkbaar al een trending topic op twitter; https://twitter.com/hashtag/MicrosoftSaveMinecraft?src=hash

Zo krijgen wij de volgende tweet binnen:


Waardoor we op de hoogte werden gesteld van het topic van Spigot.

Blijkbaar willen ze een petitie gaan tekenen om de EULA te verminderen/verwijderen omdat ze bang zijn dat de Minecraft community doodbloed zonder donaties/opbrengsten voor netwerken.

Lees hier meer: https://minecraftkrant.nl/2016/05/01/mojang-gaat-servers-blokkeren-1-9-3-en-hoger/

Ik hoor graag jullie meningen :)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Robpizza op 01 mei 2016, 19:45:38
Ik vind het wel goed dat ze eindelijk wat gaan doen,
Mensen hebben zich te houden aan regels,
en als ze dat niet doen, bestraffen.

ik vind alleen wel dat zodra een server weer voldoet aan alle eisen dat ze weer gedeblokkeerd kunnen worden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: VirtualGhoul op 01 mei 2016, 20:05:10
Ik ben het eens met Robpizza. Regels zijn er om aan gehouden te worden en je moet gestraft worden als je je er niet aan houdt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Dennis op 01 mei 2016, 20:59:24
Wat een onzin dit :')

Beargumenteer. :)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Springstof op 01 mei 2016, 21:17:09
Ik heb mijn mening over de EULA reeds gegeven in een ander topic dat toegewijd is aan de EULA in het algemeen. Ik vind deze actie maar een beetje hypocriet. De servers die geblokkeerd zijn en worden zijn één voor één servers die ongelofelijk dure ranks verkopen en enorme winst maken, tegen de regels in en ten koste van een heleboel mensen die hier in trappen. Ze plaatsen zich in een slachtofferrol terwijl bij de eerste Q&A al een deadline is gesteld door Mojang die enorm ruim was. Vervolgens hebben de betreffende servers een mail gehad waarin ze nogmaals een tijdsperiode kregen om zich aan te passen, en dat hebben ze gewoon structureel genegeerd. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten naar mijn mening. Mojang staat helemaal in zijn gelijk. (Dat is overigens een feit, geen mening. Of je vind dat hun gelijk eerlijk is, dat is wel een mening ;))
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 02 mei 2016, 00:28:25
Deze lijst gaat rond, en kreeg ik zojuist ook. Dit zijn blijkbaar de servers die zich niet aan de Eula houden.

( ik kan niet zeggen of dit legit is, kreeg het enkel binnen via verschillende wegen)

https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt (https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Robpizza op 02 mei 2016, 00:32:22
Deze lijst gaat rond, en kreeg ik zojuist ook. Dit zijn blijkbaar de servers die zich niet aan de Eula houden.

( ik kan niet zeggen of dit legit is, kreeg het enkel binnen via verschillende wegen)

https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt (https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt)

Hypixel/Mineplex houden zich gewoon aan de EULA dus ik denk dat het fake is ;)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 02 mei 2016, 00:41:39
https://gyazo.com/6bbfd57d2a4218eac286e947bec5afb4

Ze verkopen nog steeds die boosten, waarmee je vele malen meer coins verdiend, coins lever je weer in ingame voor currency etc.

Example: If a game gives 100 coins for a win and a player has a coins mastery of 3x while this booster is active, and it's also a Double Coins Weekend, then he receives 100(3x + 3x + 2x) = 800 coins.

Dus voordeel op andere spelers die geen geld hebben en dus geen boost kunnen kopen..


Ik zeg nog steeds niet dat die lijst legit is, maar je argument klopt niet. Hypixel houd zich niet aan de EULA ( volgens de richtlijnen van mojang)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: UniqPvP op 02 mei 2016, 01:21:22
https://gyazo.com/6bbfd57d2a4218eac286e947bec5afb4

Ze verkopen nog steeds die boosten, waarmee je vele malen meer coins verdiend, coins lever je weer in ingame voor currency etc.

Example: If a game gives 100 coins for a win and a player has a coins mastery of 3x while this booster is active, and it's also a Double Coins Weekend, then he receives 100(3x + 3x + 2x) = 800 coins.

Dus voordeel op andere spelers die geen geld hebben en dus geen boost kunnen kopen..


Ik zeg nog steeds niet dat die lijst legit is, maar je argument klopt niet. Hypixel houd zich niet aan de EULA ( volgens de richtlijnen van mojang)
De boosters op de site van hypixel zijn voor elke player. Persoonlijke boosters kan je niet kopen, hypixel houdt zich aan de eula ;)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Robpizza op 02 mei 2016, 01:48:58
ik denk meer aan deze lijst ;)
https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/blockedservers.txt

Van dezelfde site btw.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 02 mei 2016, 01:58:20
De boosters op de site van hypixel zijn voor elke player. Persoonlijke boosters kan je niet kopen, hypixel houdt zich aan de eula ;)

Dus als 1 iemand die booster koopt, geld die voor alle 45000 spelers die op dat moment online zijn?


Ik citeer hier even een mod van minecraftforum.net

"I'm not sure how you think this actually harms big servers, because it doesn't. If anyone is harmed, it is the smaller or medium-sized servers.

Big servers, like Mineplex or whatever other overrated server you can think of, have absolutely massive playerbases. Tens of thousands of people. Now, Mineplex complies with the EULA, but they have tens of thousands of people that could potentially donate.

Now let's talk about my server. We hit around 40 players on a good day and have a couple hundred consistent players. I have a few hundred people who give or take could choose to donate. You can't compare that with tens of thousands of users, especially considering cosmetic perks will be valued more on a larger server because you stand out a lot more because there are more people. Why purchase cosmetic stuff on a smaller server when practically nobody cares or will notice?

This will only bring more power and players to the bigger servers, essentially killing innovation and creating monopolies over players."

Dit is een goede observatie in mijn ogen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: UniqPvP op 02 mei 2016, 09:42:12
Daarmee geef ik je (of die gene van minecraftforum.net) gelijk. En die booster geld voor iedereen die in de gamemode zit, waarvoor de booster gekocht is. Bijv. je koopt een skywars booster, dan heeft elke player in skywars een extra x3 van die booster.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Springstof op 02 mei 2016, 11:13:08
Hypixel voldoet aan de EULA. Die boosters werken voor iedereen die online is terwijl de booster actief is. Dat is toegestaan.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 02 mei 2016, 13:06:43
maar alleen voor die mensen in dat potje skywars? en niet voor de gehele server dus dan worden die andere 45000 - 12 spelers toch benadeeld. Maargoed ik zal het wel verkeerd zien.

Ik vond trouwens deze video net. Die got pvp wil niet mee doen

https://www.youtube.com/watch?v=HhsQ49uBeng (https://www.youtube.com/watch?v=HhsQ49uBeng)

Maar de eula is ervoor om eerlijkheid en gelijkheid tussen spelers te brengen, maar ze creeren een monopoly en creeren dus ongelijkheid tussen servers..
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Robpizza op 02 mei 2016, 13:17:11
maar alleen voor die mensen in dat potje skywars? en niet voor de gehele server dus dan worden die andere 45000 - 12 spelers toch benadeeld. Maargoed ik zal het wel verkeerd zien.

De boosters gelden voor de HELE Gamemode, iedereen die op het moment van de booster speelt, maakt niet uit welk potje als het maar binnen de gamemode is heeft een BOOST.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: devLuca op 02 mei 2016, 14:08:16
Typische Microsoft streken dit, echt heerlijk...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: KingDannyOne op 02 mei 2016, 14:32:21
Typische Microsoft streken dit, echt heerlijk...
Het leuke is dat dit niet eens Microsoft zijn idee was, maar dat van Mojang zelf.

Dit is namelijk ruim 20 maanden geleden ingevoerd en toen was MC nog niet van MS
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Checkpointx op 02 mei 2016, 15:07:29
Ik vind dit een erg goede zaak, ik heb helaas van zeer dichtbij gezien hoe hebberig sommige server owners zijn geworden. Hiermee helpen ze de hele community om zeep. Top dat Microsoft eindelijk hard op gaat treden!

Zo is er bijvoorbeeld een server waar ze mensen bannen vanwege onzinnige regels en dan speler voor 20 euro een unban laten kopen. Spelers mogen bv geen "rekt" meer zeggen, ipv dat te blokken met een van de vele plugins, worden spelers nu gemute of gebanned... en dan is het kassa, schandalig!

Ik hoop dat ze al dat soort servers blocken.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 02 mei 2016, 15:38:10
Ik vind het wel prima zo, als mensen willen petitioneren bij MS mogen ze dat best doen maar ik betwijfel of MS er wat aan gaat doen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Springstof op 02 mei 2016, 15:39:13
MS heeft hier sws weinig in betekend.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 02 mei 2016, 17:38:43
Mijn conclusie:
Grote servers moeten ofwel donaties aanpassen of worden geblokkeerd
• donaties aanpassen -> sowieso minder donaties dus minder geld -> server gaat dood door geld tekorten
• geen donaties aanpassen -> server wordt geblokkeerd -> server dood

Gevolg: mensen moeten wel naar kleinere servers
> kleine servers groeien dus die hebben geld nodig
Ofwel laten ze doneren ofwel gaan ze dood door geldprobleem
• laten doneren om kosten te dekken -> blokkering door Mojang -> server dood
• geldprobleem -> server dood

Gevolg: alle servers uitgezonderd een klein aantal overleven dus als dit echt zo gaat worden sterft minecraft uit.

En ja, vergeet niet als ze grote servers zoals Cubecraft sluiten die er onrechstreeks ervoor zorgen dat mensen een nieuw Mc account kopen door een ban mensen dit niet meer hoeven/zullen kopen want die server zal niet meer bestaan.
 
Dan vraag ik me af wat Mojang er van voordeel aan heeft, ik denk eerder een nadeel als ik het vanuit mijn standpunt bekijk..
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: ezra3131 op 02 mei 2016, 18:31:53
Mijn conclusie:
Grote servers moeten ofwel donaties aanpassen of worden geblokkeerd
• donaties aanpassen -> sowieso minder donaties dus minder geld -> server gaat dood door geld tekorten
• geen donaties aanpassen -> server wordt geblokkeerd -> server dood

Gevolg: mensen moeten wel naar kleinere servers
> kleine servers groeien dus die hebben geld nodig
Ofwel laten ze doneren ofwel gaan ze dood door geldprobleem
• laten doneren om kosten te dekken -> blokkering door Mojang -> server dood
• geldprobleem -> server dood

Gevolg: alle servers uitgezonderd een klein aantal overleven dus als dit echt zo gaat worden sterft minecraft uit.

En ja, vergeet niet als ze grote servers zoals Cubecraft sluiten die er onrechstreeks ervoor zorgen dat mensen een nieuw Mc account kopen door een ban mensen dit niet meer hoeven/zullen kopen want die server zal niet meer bestaan.
 
Dan vraag ik me af wat Mojang er van voordeel aan heeft, ik denk eerder een nadeel als ik het vanuit mijn standpunt bekijk..
Je vergist je toch echt in de hoeveelheid geld die rondgaat in de server wereld. Ook al komen er minder donaties binnen, de meeste servers zullen het wel overleven, met als enige verschil dat de eigenaren er geen dikke winst meer mee maken. Het idee van een donatie is dat het een bijdrage is van een speler om te zorgen dat de server voort blijft bestaan. Mensen stoppen daarom natuurlijk met doneren zodra de server genoeg heeft om te blijven bestaan. Het hele idee van extra ranks en items is om er op die manier voor te zorgen dat spelers blijven betalen, ook al is het niet meer nodig voor het onderhoud van de server. En wat 'dure' dingen als developers betreft, die zijn alleen maar zo duur omdat ze zo duur kunnen zijn. Als servers minder geld binnenkrijgen gaan developers vanzelf minder vragen, ze moeten dan namelijk wel. Uiteindelijk waren de normale spelers de dupe van het hele systeem, zij moesten het tenslotte allemaal betalen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 02 mei 2016, 18:40:53
Je vergist je toch echt in de hoeveelheid geld die rondgaat in de server wereld. Ook al komen er minder donaties binnen, de meeste servers zullen het wel overleven, met als enige verschil dat de eigenaren er geen dikke winst meer mee maken. Het idee van een donatie is dat het een bijdrage is van een speler om te zorgen dat de server voort blijft bestaan. Mensen stoppen daarom natuurlijk met doneren zodra de server genoeg heeft om te blijven bestaan. Het hele idee van extra ranks en items is om er op die manier voor te zorgen dat spelers blijven betalen, ook al is het niet meer nodig voor het onderhoud van de server. En wat 'dure' dingen als developers betreft, die zijn alleen maar zo duur omdat ze zo duur kunnen zijn. Als servers minder geld binnenkrijgen gaan developers vanzelf minder vragen, ze moeten dan namelijk wel. Uiteindelijk waren de normale spelers de dupe van het hele systeem, zij moesten het tenslotte allemaal betalen.
Zo kun je het ook bekijken, mijn tekstje was wat gebaseerd op mijn server waarmee ik geen geld verdien maar zelf genoeg moet toesteken.
Voor die grote servers die er zelfs van leven geef ik mojang inderdaad gelijk.
Maar als ik niets van echte voordelen ingame geef in mijn donatie ranks zou ik geen donaties meer krijgen vlgm
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: BobdeHuisbaas op 02 mei 2016, 18:45:36
Deze lijst gaat rond, en kreeg ik zojuist ook. Dit zijn blijkbaar de servers die zich niet aan de Eula houden.

( ik kan niet zeggen of dit legit is, kreeg het enkel binnen via verschillende wegen)

https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt (https://git.aperture.lol/projects/MOJANG/repos/blockedservers/browse/deleted-dict.txt)

Op deze lijst staan toch heel wat Nederlandse servers. Zelfs servers die op dit forum adverteren.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 02 mei 2016, 18:59:41
Op deze lijst staan toch heel wat Nederlandse servers. Zelfs servers die op dit forum adverteren.
Mag ik hopen voor de minecraft community dat dit niet de echte lijst is, zowel Cubecraft als hypixel en nog vele andere servers staan erin.

Mojang zou beter iets doen tegen de hacked clients, volgensmij brengen die even veel of zelfs meer ongelijkheid en voordelen en beïnvloeden die ook het spel...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: BobdeHuisbaas op 02 mei 2016, 19:06:39
Mag ik hopen voor de minecraft community dat dit niet de echte lijst is, zowel Cubecraft als hypixel en nog vele andere servers staan erin.

Mojang zou beter iets doen tegen de hacked clients, volgensmij brengen die even veel of zelfs meer ongelijkheid en voordelen en beïnvloeden die ook het spel...

Mojang heeft genoeg waarschuwingen gegeven aan die servers. Ze mogen van mij ze allemaal blokkeren.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Pizza op 02 mei 2016, 19:28:34
Mijn conclusie:
Grote servers moeten ofwel donaties aanpassen of worden geblokkeerd
• donaties aanpassen -> sowieso minder donaties dus minder geld -> server gaat dood door geld tekorten
• geen donaties aanpassen -> server wordt geblokkeerd -> server dood

Gevolg: mensen moeten wel naar kleinere servers
> kleine servers groeien dus die hebben geld nodig
Ofwel laten ze doneren ofwel gaan ze dood door geldprobleem
• laten doneren om kosten te dekken -> blokkering door Mojang -> server dood
• geldprobleem -> server dood

Gevolg: alle servers uitgezonderd een klein aantal overleven dus als dit echt zo gaat worden sterft minecraft uit.

En ja, vergeet niet als ze grote servers zoals Cubecraft sluiten die er onrechstreeks ervoor zorgen dat mensen een nieuw Mc account kopen door een ban mensen dit niet meer hoeven/zullen kopen want die server zal niet meer bestaan.
 
Dan vraag ik me af wat Mojang er van voordeel aan heeft, ik denk eerder een nadeel als ik het vanuit mijn standpunt bekijk..
Ik ben het 100% met jou eens.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 02 mei 2016, 21:32:47
Servers als Wynncraft en Hypixel zijn groot en voldoen aan de EULA. Het kan prima. Daarnaast bestaat de EULA al héél lang en bij het draaien van een server moet je met de EULA akkoord gaan, namelijk in eula.txt. Dan moet je vervolgens niet gaan zeuren bij Mojang dat je server geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de EULA houdt.

Servers als WynnCraft en Hypixel overleven niet ondanks hun grootte, maar door hun grootte. Spelers kopen cosmetische items als statussymbolen en status op een server met honderdduizenden spelers is nou eenmaal veel meer waard dan status op een server die op een goede avond misschien vijftien mensen op weet te trommelen. Ik vrees dan ook dat vooral kleine(re) servers door deze maatregel geraakt worden en de servermarkt verder zal commercialiseren.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 02 mei 2016, 21:33:01
Mijn conclusie:
Grote servers moeten ofwel donaties aanpassen of worden geblokkeerd
• donaties aanpassen -> sowieso minder donaties dus minder geld -> server gaat dood door geld tekorten
• geen donaties aanpassen -> server wordt geblokkeerd -> server dood

Gevolg: mensen moeten wel naar kleinere servers
> kleine servers groeien dus die hebben geld nodig
Ofwel laten ze doneren ofwel gaan ze dood door geldprobleem
• laten doneren om kosten te dekken -> blokkering door Mojang -> server dood
• geldprobleem -> server dood

Gevolg: alle servers uitgezonderd een klein aantal overleven dus als dit echt zo gaat worden sterft minecraft uit.

En ja, vergeet niet als ze grote servers zoals Cubecraft sluiten die er onrechstreeks ervoor zorgen dat mensen een nieuw Mc account kopen door een ban mensen dit niet meer hoeven/zullen kopen want die server zal niet meer bestaan.
 
Dan vraag ik me af wat Mojang er van voordeel aan heeft, ik denk eerder een nadeel als ik het vanuit mijn standpunt bekijk..
100% mee eens
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 02 mei 2016, 22:00:47
Servers als WynnCraft en Hypixel overleven niet ondanks hun grootte, maar door hun grootte. Spelers kopen cosmetische items als statussymbolen en status op een server met honderdduizenden spelers is nou eenmaal veel meer waard dan status op een server die op een goede avond misschien vijftien mensen op weet te trommelen. Ik vrees dan ook dat vooral kleine(re) servers door deze maatregel geraakt worden en de servermarkt verder zal commercialiseren.
Misschien betekend dan dat er wat mis is met de mannier waarop we servers proberen te monetizen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: BobdeHuisbaas op 02 mei 2016, 22:08:33
Misschien betekend dan dat er wat mis is met de mannier waarop we servers proberen te monetizen.

Een server is naar mijn mening niet bedoelt als een vakantiebaantje als je te lui bent om zelf te gaan werken. Je kan iets verdienen, maar dan is het de bedoeling dat je al het geld terug in de server gaat stoppen. Daarom is het ook goed dat Mojang nu eindelijk eens gaat ingrijpen. Die 15.000+ servers mogen van mij allemaal offline gehaald worden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 02 mei 2016, 22:44:51
Een server is naar mijn mening niet bedoelt als een vakantiebaantje als je te lui bent om zelf te gaan werken. Je kan iets verdienen, maar dan is het de bedoeling dat je al het geld terug in de server gaat stoppen. Daarom is het ook goed dat Mojang nu eindelijk eens gaat ingrijpen. Die 15.000+ servers mogen van mij allemaal offline gehaald worden.
Helemaal mee eens maar ze moeten wel zorgen dat ze niet de servers offline halen die hun inkomsten terug in de server steken want mojangs aanzet tot actie is nog steeds vanwege het verkopen van voordelen in het spel en niet van het winst maken met het spel.
Ik denk dat dit hier verward wordt want hypixel verdient er evengoed zijn boterham mee alleen lukt het hen om dit volgens de eula te doen door hun grote spelerbasis die een uiterlijk effect goed genoeg vindt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: BobdeHuisbaas op 02 mei 2016, 23:10:11
Helemaal mee eens maar ze moeten wel zorgen dat ze niet de servers offline halen die hun inkomsten terug in de server steken want mojangs aanzet tot actie is nog steeds vanwege het verkopen van voordelen in het spel en niet van het winst maken met het spel.
Ik denk dat dit hier verward wordt want hypixel verdient er evengoed zijn boterham mee alleen lukt het hen om dit volgens de eula te doen door hun grote spelerbasis die een uiterlijk effect goed genoeg vindt.

Grote servers zoals Mineplex, Hypixel of CubeCraft maken de kleine servers kapot. Het zou een hele verbetering zijn als zij verdwijnen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 02 mei 2016, 23:25:52
Servers als Wynncraft en Hypixel zijn groot en voldoen aan de EULA. Het kan prima. Daarnaast bestaat de EULA al héél lang en bij het draaien van een server moet je met de EULA akkoord gaan, namelijk in eula.txt. Dan moet je vervolgens niet gaan zeuren bij Mojang dat je server geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de EULA houdt.

Die zijn niet groot geworden door zich aan de eula te houden, dat doen ze pas sinds kort;).

Het is vrij simpel. Spelers gaan eerder een gekleurde naam in de chat en tab doneren op een server waar duizende spelers het kunnen zien, dan op een server met 20 spelers.

Kortom voor grote netwerken als hypixel is het vele male makkelijker zich te voldoen aan de EULA dan middel tot kleine netwerken. 

https://www.youtube.com/watch?v=HhsQ49uBeng (https://www.youtube.com/watch?v=HhsQ49uBeng) Hier word het mooi uitgelegd.
En volgens die mails van mojang gaat eht niet enkel om de pay to win, maar ook om het feit dat er netwerken duizenden euro's verdienen aan hun spel? Die netwerken die die duizenden euro's verdienen overleven als ze aan de EULa voldoen, De servers die er geen geld aan verdienen gaat kapot.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 03 mei 2016, 00:04:27
Een server is naar mijn mening niet bedoelt als een vakantiebaantje als je te lui bent om zelf te gaan werken. Je kan iets verdienen, maar dan is het de bedoeling dat je al het geld terug in de server gaat stoppen. Daarom is het ook goed dat Mojang nu eindelijk eens gaat ingrijpen. Die 15.000+ servers mogen van mij allemaal offline gehaald worden.
Is het niet zo dat no-fall-damage op pets ook wordt gezien als een voordeel op anderen, en aangezien een rank op jouw server een pet bevat die je kan berijden is jouw server dus ook illegaal en moet hij offline gehaald worden? En als ik fout zit met de no-fall-damage op berijdbare pets, zeg het, maar ik hoop dat je mijn punt snapt dat zoveel dingen al vallen onder 'voordelen op andere spelers' dat je bijna op alle servers wel puntjes aan te merken hebt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: KingDannyOne op 03 mei 2016, 10:30:03
Ergens denk ik ja Mojang je hebt gelijk. Maar ergens is die EULA niet goed doordacht, hosts krijgen minder klanten, developers zijn niet meer gemotiveerd om plugins te maken/update omdat er heel wat plugins zijn die volgens de EULA eigenlijk niet toegestaan zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 03 mei 2016, 11:32:51
Ergens denk ik ja Mojang je hebt gelijk. Maar ergens is die EULA niet goed doordacht, hosts krijgen minder klanten, developers zijn niet meer gemotiveerd om plugins te maken/update omdat er heel wat plugins zijn die volgens de EULA eigenlijk niet toegestaan zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Ondoordacht? Dit is praktisch elk spel, Minecraft servers zijn volgens mij de enige servers die monitized worden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 03 mei 2016, 12:00:32
Ondoordacht? Dit is praktisch elk spel, Minecraft servers zijn volgens mij de enige servers die monitized worden.
Wacht elk spel?

*koopt een spel*
installeert hem
kom er achter dat je voor een kistje geld moet betalen voor een beter wapen
dat zit praktisch in elk spel...
pay to win is gewoon niet meer te stoppen
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 03 mei 2016, 12:20:56
Wacht elk spel?

*koopt een spel*
installeert hem
kom er achter dat je voor een kistje geld moet betalen voor een beter wapen
dat zit praktisch in elk spel...
pay to win is gewoon niet meer te stoppen

Het grote verschil is alleen dat die aankopen georganiseerd worden door de ontwikkelaar zelf terwijl dat bij Minecraft door de community gedaan wordt. Ik vind dan ook niet dat jouw vergelijking heel erg nuttig is.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Checkpointx op 03 mei 2016, 13:02:37
Dus als 1 iemand die booster koopt, geld die voor alle 45000 spelers die op dat moment online zijn?


Ik citeer hier even een mod van minecraftforum.net

"I'm not sure how you think this actually harms big servers, because it doesn't. If anyone is harmed, it is the smaller or medium-sized servers.

Big servers, like Mineplex or whatever other overrated server you can think of, have absolutely massive playerbases. Tens of thousands of people. Now, Mineplex complies with the EULA, but they have tens of thousands of people that could potentially donate.

Now let's talk about my server. We hit around 40 players on a good day and have a couple hundred consistent players. I have a few hundred people who give or take could choose to donate. You can't compare that with tens of thousands of users, especially considering cosmetic perks will be valued more on a larger server because you stand out a lot more because there are more people. Why purchase cosmetic stuff on a smaller server when practically nobody cares or will notice?

This will only bring more power and players to the bigger servers, essentially killing innovation and creating monopolies over players."

Dit is een goede observatie in mijn ogen.

Dit krijg je ervan als je het met de kalkoen over het kerstdiner hebt. Servers die het alleen om het geld doen brengen geen innovatie. Er ontstaan ongetwijfeld nieuwe modellen die en binnen de EULA passen en waar je een kosten dekkende server kan runnen. Dat dit niet voor idereen is, is alleen maar goed.

Je moet ook niet overdrijven wat het nou echt kost om een server voor pak hem beet 250-500 spelers te runnen. Een dergelijke server zelf hosten kost je misschien 5-10 euro aan stroom per maand als je een beetje zuinige hardware hebt, als je de hardware ook huurt, zit je op 100 euro per maand. Dat is nog wel te overzien hoor. De grootste investering is tijd.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 03 mei 2016, 13:06:41
Misschien betekend dan dat er wat mis is met de mannier waarop we servers proberen te monetizen.

Correct. Het probleem is alleen dat een betere oplossing niet bestaat.



Je moet ook niet overdrijven wat het nou echt kost om een server voor pak hem beet 250-500 spelers te runnen. Een dergelijke server zelf hosten kost je misschien 5-10 euro aan stroom per maand als je een beetje zuinige hardware hebt, als je de hardware ook huurt, zit je op 100 euro per maand. Dat is nog wel te overzien hoor. De grootste investering is tijd.

Een server van die grootte thuis hosten is voor 99,99% van de mensen een onmogelijkheid. Bijna niemand heeft thuis een uplink die snel genoeg is om over de hele wereld een lagvrije ervaring te kunnen bieden. Daarnaast weet ik niet hoe welgesteld jouw familie is, maar €100,- de maand is voor veel mensen zeker geen bedrag dat 'wel te overzien' valt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 03 mei 2016, 14:39:35
Correct. Het probleem is alleen dat een betere oplossing niet bestaat.



Een server van die grootte thuis hosten is voor 99,99% van de mensen een onmogelijkheid. Bijna niemand heeft thuis een uplink die snel genoeg is om over de hele wereld een lagvrije ervaring te kunnen bieden. Daarnaast weet ik niet hoe welgesteld jouw familie is, maar €100,- de maand is voor veel mensen zeker geen bedrag dat 'wel te overzien' valt.
Als jij gewoon werkt is het gewoon te doen Voorbeeldje Dahbawz (conquest netwerk) die krijgen niet hoge donaties binnen en hebben hoge server kosten werkt en kan het prima betalen. Idd niet iedereen heeft 100 euro maar als je een grote server wilt creeren moet je zelf ook een budget hebben dan spreek ik niet over 10 euro maar over 80-150 euro
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 03 mei 2016, 15:29:13
Ik snap sowieso niet waarom iedereen een grote servers moet hebben, 10 dollar/maand voor een groepje vrienden is toch prima, en anders kun je gewoon naar een andere server gaan.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Checkpointx op 03 mei 2016, 15:33:56
Een server van die grootte thuis hosten is voor 99,99% van de mensen een onmogelijkheid. Bijna niemand heeft thuis een uplink die snel genoeg is om over de hele wereld een lagvrije ervaring te kunnen bieden. Daarnaast weet ik niet hoe welgesteld jouw familie is, maar €100,- de maand is voor veel mensen zeker geen bedrag dat 'wel te overzien' valt.

Wereldwijde dekking is wel gelijk wat anders, in europa red je het prima lag vrij vanuit je thuis verbinding. Ook zijn er genoeg mensen tegenwoordig met glasvezel en ook ziggo bied (zakelijk) al tot 40mbit up. meer dan genoeg voor zo'n server. Zelf had ik al een dergelijke verbinding liggen, dus voor mij is het alleen de stroomkosten en afschrijving op de machines nog maar.

Met te overzien bedoel ik vooral als je het in verhouding zet tot wat servers nu soms vragen, daar is het vaak 100 euro voor een supreme of god rank, das niet meer in verhouding.

Tuurlijk zal straks niet iedereen meer een server kunnen hosten, maar is dat erg? nu zijn er vreselijk veel servers en is het ook niet meer te overzien. Ik denk dat een beetje opschoning wel goed is.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 03 mei 2016, 15:44:34
Wereldwijde dekking is wel gelijk wat anders, in europa red je het prima lag vrij vanuit je thuis verbinding. Ook zijn er genoeg mensen tegenwoordig met glasvezel en ook ziggo bied (zakelijk) al tot 40mbit up. meer dan genoeg voor zo'n server. Zelf had ik al een dergelijke verbinding liggen, dus voor mij is het alleen de stroomkosten en afschrijving op de machines nog maar.

Met te overzien bedoel ik vooral als je het in verhouding zet tot wat servers nu soms vragen, daar is het vaak 100 euro voor een supreme of god rank, das niet meer in verhouding.

Tuurlijk zal straks niet iedereen meer een server kunnen hosten, maar is dat erg? nu zijn er vreselijk veel servers en is het ook niet meer te overzien. Ik denk dat een beetje opschoning wel goed is.

Je zal altijd donators houden daar blijf ik bij. al doen ze het voor de pets... xD of een leuk hoedje
En er zijn hier zat servers die vanmij hierdoor echt kapot mogen gaan. die alleen maar het geld lopen te tellen en 10 euro aan server kosten betalen
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 03 mei 2016, 18:59:00
Wereldwijde dekking is wel gelijk wat anders, in europa red je het prima lag vrij vanuit je thuis verbinding. Ook zijn er genoeg mensen tegenwoordig met glasvezel en ook ziggo bied (zakelijk) al tot 40mbit up. meer dan genoeg voor zo'n server. Zelf had ik al een dergelijke verbinding liggen, dus voor mij is het alleen de stroomkosten en afschrijving op de machines nog maar.

Dat zal allemaal best, maar buiten de grote steden zijn dergelijke snelheden (bijna) niet te realiseren. Het feit dat jij er toegang tot hebt betekent niet dat dat voor iedereen zo is.

Met te overzien bedoel ik vooral als je het in verhouding zet tot wat servers nu soms vragen, daar is het vaak 100 euro voor een supreme of god rank, das niet meer in verhouding.

Er zijn inderdaad servers die uitzuigpraktijken toepassen. Ik ken echter ook genoeg servers die dat niet doen maar de donatie-inkomsten wel gewoon nodig hebben om rond te kunnen komen.


Tuurlijk zal straks niet iedereen meer een server kunnen hosten, maar is dat erg? nu zijn er vreselijk veel servers en is het ook niet meer te overzien. Ik denk dat een beetje opschoning wel goed is.

Vanuit het perspectief van jou en mij is het inderdaad niet zo'n probleem, maar wij hebben makkelijk praten; het lijkt me niet prettig om als servereigenaar een project waar maanden of zelfs jaren werk in zit te moeten sluiten omdat je het financieel niet meer rond kunt krijgen. Daarnaast hoef je niet op servers te spelen die je niet aanstaan.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 06 mei 2016, 22:55:14
Ik blijf erbij..
Aan die hackers moeten ze ook echt iets doen.
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F71KzLXP.png&hash=076c381d0c817f365e1b6c8b52edd796) (https://twitter.com/smessie_/status/727181975761641472)
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 07 mei 2016, 00:43:02
Ik blijf erbij..
Aan die hackers moeten ze ook echt iets doen.
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F71KzLXP.png&hash=076c381d0c817f365e1b6c8b52edd796) (https://twitter.com/smessie_/status/727181975761641472)
Hoe dan? Waarom denkt iedereen dat dat zo makkelijk gaat? Zeker bij een game als Minecraft.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 07 mei 2016, 08:12:59
Hoe dan? Waarom denkt iedereen dat dat zo makkelijk gaat? Zeker bij een game als Minecraft.
Ik snap niet volledig wat je bedoelt maar als ik je woorden even verdraai kan ik zeggen dat minecraft inderdaad veel te 'open' gemaakt is waardoor het te makkelijk is om te hacken.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 07 mei 2016, 11:26:02
Ik snap niet volledig wat je bedoelt maar als ik je woorden even verdraai kan ik zeggen dat minecraft inderdaad veel te 'open' gemaakt is waardoor het te makkelijk is om te hacken.
Maar we zijn nu op een punt gekomen waarop het niet meer praktisch is om alle client/server communication code te veranderen, dat is veel te veel werk en zelfs als dat gefixt zou worden zouden er alsnog duizenden andere manieren zijn om te hacken. Alle spellen hebben dit probleem, open of niet.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 07 mei 2016, 13:08:19
Maar we zijn nu op een punt gekomen waarop het niet meer praktisch is om alle client/server communication code te veranderen, dat is veel te veel werk en zelfs als dat gefixt zou worden zouden er alsnog duizenden andere manieren zijn om te hacken. Alle spellen hebben dit probleem, open of niet.
Ja maar moest mojang een manier hebben om te achterhalen of je hacks gebruikt en er dan ook mee drijgt je account te blokkeren zullen veel meer mensen nog eens nadenken voor ze hacks gaan gebruiken.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 07 mei 2016, 13:15:56
Ja maar moest mojang een manier hebben om te achterhalen of je hacks gebruikt en er dan ook mee drijgt je account te blokkeren zullen veel meer mensen nog eens nadenken voor ze hacks gaan gebruiken.
Nee dat kunnen ze niet maken! Mojang ziet Minecraftservers als iets wat je met vrienden doet, kijk maar naar de implementatie van Realms. Waarom zouden ze jouw account mogen blokkeren als je bv X-Ray gebruikt? Dat is niet Mojangs verantwoordelijkheid. Servers zijn self-hosted en dus de verantwoordelijkheid van de hosts, die moeten maar mensen bannen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 07 mei 2016, 14:41:04
Nee dat kunnen ze niet maken! Mojang ziet Minecraftservers als iets wat je met vrienden doet, kijk maar naar de implementatie van Realms. Waarom zouden ze jouw account mogen blokkeren als je bv X-Ray gebruikt? Dat is niet Mojangs verantwoordelijkheid. Servers zijn self-hosted en dus de verantwoordelijkheid van de hosts, die moeten maar mensen bannen.
dan zijn de donatie's ook mijn verantwoordelijkheid en de perms op zo een rank ook
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 07 mei 2016, 14:49:09
dan zijn de donatie's ook mijn verantwoordelijkheid en de perms op zo een rank ook
Volledig mee eens.
Ofwel bemoeien ze zich ofwel houden ze hun erbuiten maar niet half een half.

Nee dat kunnen ze niet maken! Mojang ziet Minecraftservers als iets wat je met vrienden doet, kijk maar naar de implementatie van Realms. Waarom zouden ze jouw account mogen blokkeren als je bv X-Ray gebruikt? Dat is niet Mojangs verantwoordelijkheid. Servers zijn self-hosted en dus de verantwoordelijkheid van de hosts, die moeten maar mensen bannen.
Wat een felle reactie, het lijkt wel of je ook een hacker bent die niet wilt dat zen account geblokkeerd wordt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 07 mei 2016, 15:45:17
Volledig mee eens.
Ofwel bemoeien ze zich ofwel houden ze hun erbuiten maar niet half een half.

Dat is Mojangs beslissing, niet de jouwe.

Wat een felle reactie, het lijkt wel of je ook een hacker bent die niet wilt dat zen account geblokkeerd wordt.

Dit is één van de meest onzinnige ad hominems die ik ooit heb gezien. Gianni legt alleen maar uit waarom Mojang zo'n straffe maatregel nooit zou nemen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 07 mei 2016, 16:48:22
dan zijn de donatie's ook mijn verantwoordelijkheid en de perms op zo een rank ook
Zucht -,-
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 07 mei 2016, 21:09:23
Minecraft is niet veel te 'open' gemaakt. Er is geen documentatie van de code of het protocol door Mojang beschikbaar gemaakt.

Zijn ze ook. Het wordt alleen beperkt door de EULA van Mojang, waarmee je akkoord gaat wanneer je een server host.
In de eula staat ook over hacks gebruiken en dat wordt niet beperkt
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 07 mei 2016, 22:22:09
In de eula staat ook over hacks gebruiken en dat wordt niet beperkt
Nee, dat staat er niet in. Tenzij je me nu een linkje met bewijs kan sturen, slaat dit nergens op.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 08 mei 2016, 00:24:41
Minecraft is dood over een paar jaar voorspel ik.
Maar nu gaan we dus niet upgraden naar 1.9.3 is het plan?
Dan voorspel ik dat mojang ons gaat chanteren op een of andere manier, desnoods gooien ze een bug in 1.9.2 en een bug fix in 1.9.3 mischien?
Of dat in 1.9.3 extra leuke dingen worden toegevoegd.
Minecraft gaat niet dood, het heeft te veel te bieden om dood te gaan. De servers moeten zich gewoon aan de regeltjes houden, en niet zo ongelofelijk eigenwijs doen. Daarbij wil ik wel zeggen dat Mojang de regels misschien iets minder streng kan maken, aangezien er wel iets moet zijn waardoor mensen willen doneren en de server betaald kan worden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 08 mei 2016, 03:30:26
Ze zouden standaard kunnen implenteren dat proxy ip's niet meer kunnen loggen op online servers, doen ze bij tribalwars ook. Maakt niet uit wat voor eigen client je dan bouwd, je komt niet meer op de server met een proxy, denk dat je dan de helft van je modified client gebruikers al kwijt bent.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Dashboardcamera op 08 mei 2016, 04:38:21
Minecraft is dood over een paar jaar voorspel ik.
Maar nu gaan we dus niet upgraden naar 1.9.3 is het plan?
Dan voorspel ik dat mojang ons gaat chanteren op een of andere manier, desnoods gooien ze een bug in 1.9.2 en een bug fix in 1.9.3 mischien?
Of dat in 1.9.3 extra leuke dingen worden toegevoegd.

Wil je daar een alu-hoedje bij? Je past wel in hetzelfde rijtje.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 08 mei 2016, 10:51:10
Minecraft is dood over een paar jaar voorspel ik.
Maar nu gaan we dus niet upgraden naar 1.9.3 is het plan?
Dan voorspel ik dat mojang ons gaat chanteren op een of andere manier, desnoods gooien ze een bug in 1.9.2 en een bug fix in 1.9.3 mischien?
Of dat in 1.9.3 extra leuke dingen worden toegevoegd.

Complottheoristen Nederland belde, ze vroegen of ik hun weggelopen hond terug wilde brengen. Sieeeeeeeeeeeemen, koooooom eens!
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: mylittlepowny op 08 mei 2016, 11:06:39
Illuminati confirmed
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: TOPKEK op 08 mei 2016, 12:26:54
Ik blijf erbij..
Aan die hackers moeten ze ook echt iets doen.
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F71KzLXP.png&hash=076c381d0c817f365e1b6c8b52edd796) (https://twitter.com/smessie_/status/727181975761641472)

Precies. Het is een open game ja, alleen kijk dat bedrijf. Ze hebben genoeg geld en ze investeren geen 1e ruk in hackers. De reden dat ik gestopt ben met het spelen is door hackers. Elk potje skywars bevat tegenwoordig wel 1 of 2 of meer hackers.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Harambe op 08 mei 2016, 13:11:15
Precies. Het is een open game ja, alleen kijk dat bedrijf. Ze hebben genoeg geld en ze investeren geen 1e ruk in hackers. De reden dat ik gestopt ben met het spelen is door hackers. Elk potje skywars bevat tegenwoordig wel 1 of 2 of meer hackers.

skywars omg :')
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 08 mei 2016, 13:38:53
Precies. Het is een open game ja, alleen kijk dat bedrijf. Ze hebben genoeg geld en ze investeren geen 1e ruk in hackers. De reden dat ik gestopt ben met het spelen is door hackers. Elk potje skywars bevat tegenwoordig wel 1 of 2 of meer hackers.
Skywars ja, CubeCraft zeker? CubeCraft is ook echt een bagger server, hoe die zo groot zijn geworden weet ik echt niet.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: TOPKEK op 08 mei 2016, 16:01:33
Skywars ja, CubeCraft zeker? CubeCraft is ook echt een bagger server, hoe die zo groot zijn geworden weet ik echt niet.

Hypixel heeft ook in elke game wel een hacker?
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: benjaminstrike op 08 mei 2016, 16:54:50
Hypixel heeft ook in elke game wel een hacker?
Sinds Watchdog is dat aantal aanzienlijk omlaag gegaan maar er zijn er nog wel te veel over

Sent from my SM-G928F using Tapatalk

Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Pizza op 08 mei 2016, 21:01:28
Haha doe dan beter iets aan het cracken van minecraft accounts en het verkopen van accounts enzo.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 09 mei 2016, 01:01:11
Skywars ja, CubeCraft zeker? CubeCraft is ook echt een bagger server, hoe die zo groot zijn geworden weet ik echt niet.
Haha doe dan beter iets aan het cracken van minecraft accounts en het verkopen van accounts enzo.
???

Jullie logica hier...
Stop gewoon met klagen, als je niet meer tegen de h4x0rs kan ga je maar naar een andere server.
Accepteer nou maar gewoon dat dit niet gaat veranderen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 09 mei 2016, 02:44:13
???

Jullie logica hier...
Stop gewoon met klagen, als je niet meer tegen de h4x0rs kan ga je maar naar een andere server.
Accepteer nou maar gewoon dat dit niet gaat veranderen.
Ik denk niet dat je mijn bericht snapte...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 09 mei 2016, 06:40:29
???

Jullie logica hier...
Stop gewoon met klagen, als je niet meer tegen de h4x0rs kan ga je maar naar een andere server.
Accepteer nou maar gewoon dat dit niet gaat veranderen.
Waar is jouw logica?
We discussiëren gewoon wat er zou moeten veranderen aan de minecraft community van tegenwoordig.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 09 mei 2016, 11:42:39
Waar is jouw logica?
We discussiëren gewoon wat er zou moeten veranderen aan de minecraft community van tegenwoordig.
Nee wel wordt hier gediscussieerd dat Mojang alle anti hack systemen moet maken, accounts moet verbannen en de EULA moet wijzigen.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Pizza op 09 mei 2016, 20:18:28
Als deze m..f.. eula er niet was zijn al deze problemen opgelost!
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 09 mei 2016, 20:27:02
Als deze m..f.. eula er niet was zijn al deze problemen opgelost!
Nee, als alle server-eigenaren niet eigenwijs doen en zich gewoon aan de regels houden was dit gezeik er niet geweest.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: DutchMinePlayers op 09 mei 2016, 22:26:44
Ze zouden standaard kunnen implenteren dat proxy ip's niet meer kunnen loggen op online servers, doen ze bij tribalwars ook. Maakt niet uit wat voor eigen client je dan bouwd, je komt niet meer op de server met een proxy, denk dat je dan de helft van je modified client gebruikers al kwijt bent.

Daar wil ik even op ingaan. Ik gebruik namelijk zelf 99% van de tijd een VPN en als Mojang dan gaat voorkomen dat ik men eigen server kan joinen vind ik nogal zwak, dit is in mijn ogen totaal geen goede oplossing tegen hacked clients, simpelweg omdat veel mensen graag een VPN gebruiken. Ik denk niet dat deze mensen geblokkeerd mogen worden simpelweg omdat het mogelijk een client is, dit is aan de server zelf om te blokkeren, ik vind het zelf prima dat mensen VPN's gebruiken in mijn server.

---
En over de EULA, dat moet je vanaf 2 kanten bekijken;

Server eigenaar;
Ik vind dat je als server eigenaar zelf mag bepalen wat je met je server doet. Je betaald er immers zelf voor en je geeft spelers van de game een betere ervaring. Het is namelijk aan de speler zelf of hij/zij op een server speelt, als een speler niet op een server wilt spelen waar mensen met ranks voordelen hebben dan gaan ze gewoon weg?

Mojang;
Ik snap dat Mojang veel mails heeft gekregen van ouders over een refund voor donaties (van honderden Euro's) die gemaakt zijn aan servers zonder toestemming (van de ouders), waar Mojang los van staat. Vanuit die kant snap ik volledig dat ze willen dat servers niet langer een rank verkopen voor belachelijke bedragen, en omdat het niet gelukt is op de "aardige" manier pakken ze het nu aan op een andere manier.

Mijn mening
Ik denk dat de game niet perse verpest gaat worden. De reden dat Mojang deze maatregelen neemt is vooral doordat servers misbruik hebben gemaakt van jonge spelers & de EULA met de ranks van 100+ euro voor OP kits die de game totaal verpesten. En helaas heeft dit als gevolg dat Mojang alle servers straft die zich niet aan de regels houden.

Hoe ik het graag had gezien.
Zelf heb ik ook delen in men server shop die tegen de EULA zijn. (Een kit in bijvoorbeeld KitPvP) echter zijn deze kits ook te krijgen als speler zijnde, met 1x voten kun je met de gekregen tokens al de kit unlocken voor 1 uur in de spawn. En dit is ook een punt waar ik denk dat Mojang iets te ver gaat, op de bovenstaande manier heeft een rank geen extreme voordelen, maar is er toch een reden om het te kopen. Ik had zelf graag gezien dat Mojang deze regels wat soepeler had gemaakt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 09 mei 2016, 23:04:35
Ik had zelf graag gezien dat Mojang deze regels wat soepeler had gemaakt.
Ik volg je volledig in je tekst.
Je kunt het op zoveel manieren bekijken net zoals die jonge spelers die geen rank mogen kopen van hun ouders en dan triest zijn dat ze geen rank op men server krijgen waar ik het dan ook wel moeilijk mee krijg en inzit met sommigen maar langs de andere kant moet de server ook kunnen overleven want anders zullen ze triest zijn dat de server genoodzaakt mort stoppen.

Jammer genoeg bekijkt mojang de situatie maar vanuit 1 punt waarvan ze denken dat ze juist zitten en weigeren naar de community en server eigenaren te luisteren.
Als je zo zeker bent van je standpunt als mojang zeide kun je best wel je standpunt verdedigen in een discussie/overleg/.. Met de community en servereigenaren. Maar dit contact proberen ze ten alle tijden vermijden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 10 mei 2016, 04:47:24
Server eigenaar;
Ik vind dat je als server eigenaar zelf mag bepalen wat je met je server doet.

Zolang jij de server 100% zelf geprogrammeerd hebt voor je een licentie en heb je dus hellemaal geen volledig recht. Als iemand zo nodig kits verkopen wilt moet hij maar zelf serversoftware schrijven die geen code van Mojang bevat.

Hoe ik het graag had gezien.En dit is ook een punt waar ik denk dat Mojang iets te ver gaat.
Mee eens, het blokkeren van servers vind ik erg ver gaan. Ze mogen niet de vrijheid van de spelers beperken door de fout van een serveradmin.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: DutchMinePlayers op 10 mei 2016, 10:12:56
Dan moet je je eigen game maken ja. Het gaat Mojang niet om de server, het gaat om de client.
Dit dus,  anders kun je bungee &  glowstone++ gebruiken,  hebben beide geen code van mojang.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 10 mei 2016, 13:15:02
(https://i.mrten.nl/2DRJQRuh37.png)

Dit krijg je als je een geblokkeerde server wil joinen :)

Ook in 1.9.2
Echt??
Dus er zijn effectief al servers geblokkeerd?
Trouwens, je client versie staat op 1.9.4
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: melonhead op 10 mei 2016, 15:04:18
Na mijn mening is dit de schuld van de eigenaren van de grote servers, als hun nou niet zo ontiegelijk veel voor de ranks hadden gevraagd en ze niet overpowered hadden gemaakt was dit nooit gebeurt. Met de ranks die niet duurder zijn als 20 euro en je voordelen geven zoals: vliegen, meer homes, /nick, /skull of meer claimblocks; zijn niks mis mee maar die zijn er straks ook niet meer door de schuld van de server die alleen maar winst willen maken. Het feit dat ze het nog "doneren" noemen in plaats van kopen is nog het aller achterlijkste.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Bosbes op 10 mei 2016, 16:48:57
Ook op 1.8 kun je geblokkeerde servers niet meer in.

Grappig is wel dat ik van anderen hoor dat je met een client zoals Forge nogsteeds de blocked servers in kunt. Misschien is dit iets wat de servers gaan gebruiken die geblokkeerd zijn.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: DutchMinePlayers op 10 mei 2016, 16:50:40
Ook op 1.8 kun je geblokkeerde servers niet meer in.

Grappig is wel dat ik van anderen hoor dat je met een client zoals Forge nogsteeds de blocked servers in kunt. Misschien is dit iets wat de servers gaan gebruiken die geblokkeerd zijn.

Het is een optie, maar je verliest wel een heel groot deel van je spelers, en in mijn ogen is dat het niet waard tegenover EULA proof worden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 10 mei 2016, 17:38:46
Het is een optie, maar je verliest wel een heel groot deel van je spelers, en in mijn ogen is dat het niet waard tegenover EULA proof worden.
GotPvP kan je nog steedst joinen door die force achja ...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 10 mei 2016, 18:27:24
GotPvP kan je nog steedst joinen door die force achja ...
(https://cdn.meme.am/instances/500x/67514093.jpg)

Ik denk dat je Forge bedoelt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Bosbes op 10 mei 2016, 18:43:46
(https://cdn.meme.am/instances/500x/67514093.jpg)

Ik denk dat je Forge bedoelt.

Je hoeft niet iedereen om een klein foutje (van slechts één letter?!) te verbeteren hoor! ;)
Ik neem aan dat iedereen weet wat soulbrownnl bedoelt
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 10 mei 2016, 18:44:54
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FdqIpznv.png&hash=0e2d3ad617a51e293196f7b24d6e79bb)
Kijk maar eens goed naar die afbeelding!
Rechts onder "ready to UPDATE and play minecraft 1.8.9"
Ik speel al de hele tijd op 1.8.9, ze laten je gewoon de client opnieuw downloaden!
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Bosbes op 10 mei 2016, 19:09:49
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FdqIpznv.png&hash=0e2d3ad617a51e293196f7b24d6e79bb)
Kijk maar eens goed naar die afbeelding!
Rechts onder "ready to UPDATE and play minecraft 1.8.9"
Ik speel al de hele tijd op 1.8.9, ze laten je gewoon de client opnieuw downloaden!

Alle versies zul je nu dus opnieuw moeten downloaden zodat de block doorgevoerd wordt. Forge heeft die update niet gehad en gebruikt nog de oude 1.8.9 etc. Daarom kan je met forge dus nog wel in die server.

Duidelijk lijkt me dat je met geen een non-modded client en versie nog een blocked server kan joinen. Ik denk dus dat het volgen van de EULA nu nog de enige oplossing is als je van je server houdt...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 10 mei 2016, 19:18:59
Alle versies zul je nu dus opnieuw moeten downloaden zodat de block doorgevoerd wordt. Forge heeft die update niet gehad en gebruikt nog de oude 1.8.9 etc. Daarom kan je met forge dus nog wel in die server.

Duidelijk lijkt me dat je met geen een non-modded client en versie nog een blocked server kan joinen. Ik denk dus dat het volgen van de EULA nu nog de enige oplossing is als je van je server houdt...
Dit bedoelen ze dus metdat het niet omzeilbaar zal zijn...
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Dashboardcamera op 10 mei 2016, 19:21:20
(https://minecraftforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FdqIpznv.png&hash=0e2d3ad617a51e293196f7b24d6e79bb)
Kijk maar eens goed naar die afbeelding!
Rechts onder "ready to UPDATE and play minecraft 1.8.9"
Ik speel al de hele tijd op 1.8.9, ze laten je gewoon de client opnieuw downloaden!

Super erg !!!!!!!!
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Molleke op 11 mei 2016, 14:02:59
Onzin  ^_^

Een server runnen kost geld, dus zonder donaties kunnen die servers gewoon niet verder gaan.
Dat zijn geen servers van 5 euro per maand he.

Microsoft is Minecraft echt aan het verneuken
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: BobdeHuisbaas op 11 mei 2016, 14:12:41
Microsoft is Minecraft echt aan het verneuken

De EULA bestond al voor Microsoft ook nog maar iets te maken had met Minecraft. Mojang had al de intentie, ver voor Microsoft, om de EULA te forceren.

Dat is een paar regels terug ook al duidelijk aangehaald.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 11 mei 2016, 14:32:38
Onzin  ^_^

Een server runnen kost geld, dus zonder donaties kunnen die servers gewoon niet verder gaan.
Dat zijn geen servers van 5 euro per maand he.

Microsoft is Minecraft echt aan het verneuken
Inderdaad.
Ik heb al honderden euro's in mijn server gestoken.
Juist is het Mojang die beslist heeft servers te blokkeren en niet Microsoft ;)
Microsoft is de enige die hun kan tegenhouden aangezien ze boven mojang staan.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Molleke op 11 mei 2016, 14:59:47
Inderdaad.
Ik heb al honderden euro's in mijn server gestoken.
Juist is het Mojang die beslist heeft servers te blokkeren en niet Microsoft ;)
Microsoft is de enige die hun kan tegenhouden aangezien ze boven mojang staan.
Ik vind het best dom van Mojang dat ze het verkocht hebben, maar tja.

Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 11 mei 2016, 15:05:39
Ik vind het best dom van Mojang dat ze het verkocht hebben, maar tja.
Volgensmij hebben die developers een brainwash gekregen...
Eerst verkopen ze hun game en vervolgens maken ze de community kapot door servers te blokkeren.
Ik weet niet wat we mogen verwachten als volgende maar ik denk dat ik het niet wil weten :(
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Springstof op 11 mei 2016, 15:12:27
Volgensmij hebben die developers een brainwash gekregen...
Eerst verkopen ze hun game en vervolgens maken ze de community kapot door servers te blokkeren.
Ik weet niet wat we mogen verwachten als volgende maar ik denk dat ik het niet wil weten :(

Microsoft heeft nadrukkelijk gezegd tegen Mojang dat ze door moeten gaan met hun bedrijf zoals ze dat anders ook zouden doen. Dit hebben verschillende medewerkers van Mojang duidelijk gemaakt op sociale media en Reddit. Deze aanpak was onvermijdelijk, omdat het p2w probleem uit de hand aan het lopen was.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 11 mei 2016, 18:21:13
Ik vind het best dom van Mojang dat ze het verkocht hebben, maar tja.
Een game verkopen voor een 2.5 miljard zou ik ook doen hoor, niks doms aan.
Volgensmij hebben die developers een brainwash gekregen...
Eerst verkopen ze hun game en vervolgens maken ze de community kapot door servers te blokkeren.
Ik weet niet wat we mogen verwachten als volgende maar ik denk dat ik het niet wil weten :(
Brainwash? Hoe gaat dit de community kapot maken dan? Het volgende, wat denk jij toch pessimistisch
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 11 mei 2016, 22:07:20
Ik vind het best dom van Mojang dat ze het verkocht hebben, maar tja.

Ik niet. Notch was het leven als semi-beroemdheid beu en had helemaal nooit gewild dat Minecraft zo groot zou worden als het uiteindelijk geworden is. Als je dan een bedrijf waar je sowieso al vanaf wilt voor 2,5 miljard kunt verkopen lijkt de keuze me snel gemaakt.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 11 mei 2016, 22:32:15
Ik vind het best dom van Mojang dat ze het verkocht hebben, maar tja.
Notch hoeft zijn hele leven nu niet meer te werken en kan zelfs enorm luxe leven. Lijkt me toch niet echt een domme keuze. En Microsoft heeft het echt niet verpest hoor, de 1.9 update is een stap in de goede richting. Server-eigenaren gaan akkoord met een reglement als ze de server maken en vervolgens gaan ze janken als er wat gebeurt wanneer ze zich hier niet aan houden.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: 36gianni36 op 12 mei 2016, 03:34:43
Notch hoeft zijn hele leven nu niet meer te werken en kan zelfs enorm luxe leven. Lijkt me toch niet echt een domme keuze. En Microsoft heeft het echt niet verpest hoor, de 1.9 update is een stap in de goede richting. Server-eigenaren gaan akkoord met een reglement als ze de server maken en vervolgens gaan ze janken als er wat gebeurt wanneer ze zich hier niet aan houden.
Die eula is juist beter voor beide partijen, dat betekent duidelijke regels en rechtszekerheid voor servers en geen p2w en ongeoorloofde verkopen (Mods enzo) voor Mojang.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: soulbrownnl op 12 mei 2016, 13:57:39
Volgensmij hebben die developers een brainwash gekregen...
Eerst verkopen ze hun game en vervolgens maken ze de community kapot door servers te blokkeren.
Ik weet niet wat we mogen verwachten als volgende maar ik denk dat ik het niet wil weten :(
Gewoon erbij neerlegen doe ik ook het is meschien niet leuk. Maar ga der maar mee leven
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: smessie op 12 mei 2016, 16:38:33
Gewoon erbij neerlegen doe ik ook het is meschien niet leuk. Maar ga der maar mee leven
Ja ik heb me er al bij neergelegd hoor.
Ik snap zeker wel mojang maar ik dacht al even aan de mogelijk extreme gevolgen die het ZOU kunnen hebben.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: ItzKevin op 14 augustus 2016, 21:54:45
ik vind het maar onzin,
microsoft "vul zelf maar een woord in" bijna alle spellen die ze overgekocht hebben.
ze trekken het leeg en doen er niks meer mee......
mijn server leeft al niet meer vanwegen de eula  :(
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Niek. op 14 augustus 2016, 21:57:25
ik vind het maar onzin,
microsoft "vul zelf maar een woord in" bijna alle spellen die ze overgekocht hebben.
ze trekken het leeg en doen er niks meer mee......
mijn server leeft al niet meer vanwegen de eula  :(
Je hoeft niet alle oude topics te bumpen hoor.
En als je server geblokkeerd is is dat je eigen schuld.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ubo op 14 augustus 2016, 22:03:24
ik vind het maar onzin,
microsoft "vul zelf maar een woord in" bijna alle spellen die ze overgekocht hebben.
ze trekken het leeg en doen er niks meer mee......
mijn server leeft al niet meer vanwegen de eula  :(

Ik denk dat je Microsoft met EA door de war haalt. Voor zo ver ik me kan herinneren hebben ze geen enkele grote franchise opgekocht (buiten Minecraft natuurlijk) en de belangrijke franchises die ze zelf gecreëerd hebben, zoals HALO, worden gewoon met respect behandeld.

Verder is het Mojang die de beslissing maakte om de EULA te gaan handhaven en dus niet Microsoft. Met andere woorden: deze maatregel zou er ook gewoon gekomen zijn als Microsoft zich er helemaal afzijdig van gehouden had.

Ten slotte wil ik nog even opmerken dat je toen je de server downloadde er akkoord mee bent gegaan dat Mojang het recht heeft om op elk gewenst moment en zonder verafwoording af te leggen de EULA aan mag passen. Dat je de Algemene Voorwaarden toen niet gelezen had en dit dus niet aan zag komen was je eigen fout, niet die van Mojang.

Long-story short: doe je huiswerk voordat je kritiek gaat spuiten en de schuld af gaat schuiven op partijen die helemaal niets met het verhaal te maken hebben.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Ravelzon op 14 augustus 2016, 22:08:52
ik vind het maar onzin,
microsoft "vul zelf maar een woord in" bijna alle spellen die ze overgekocht hebben.
ze trekken het leeg en doen er niks meer mee......
mijn server leeft al niet meer vanwegen de eula  :(
Dus je server leeft niet als je geen pay2win shit kan verkopen. Dat zegt denk ik meer over de kwaliteit van je server dan de strengheid van de eula.
Titel: Re: #MicrosoftSaveMinecraft
Bericht door: Springstof op 14 augustus 2016, 23:53:50
Ik denk dat je Microsoft met EA door de war haalt. Voor zo ver ik me kan herinneren hebben ze geen enkele grote franchise opgekocht (buiten Minecraft natuurlijk) en de belangrijke franchises die ze zelf gecreëerd hebben, zoals HALO, worden gewoon met respect behandeld.

Verder is het Mojang die de beslissing maakte om de EULA te gaan handhaven en dus niet Microsoft. Met andere woorden: deze maatregel zou er ook gewoon gekomen zijn als Microsoft zich er helemaal afzijdig van gehouden had.

Ten slotte wil ik nog even opmerken dat je toen je de server downloadde er akkoord mee bent gegaan dat Mojang het recht heeft om op elk gewenst moment en zonder verafwoording af te leggen de EULA aan mag passen. Dat je de Algemene Voorwaarden toen niet gelezen had en dit dus niet aan zag komen was je eigen fout, niet die van Mojang.

Long-story short: doe je huiswerk voordat je kritiek gaat spuiten en de schuld af gaat schuiven op partijen die helemaal niets met het verhaal te maken hebben.

Toevoegingen:

Mojang is nog steeds de producent en uitgever van het spel. Mojang als bedrijf is onderdeel van Microsoft, maar het zijn dezelfde mensen die het spel in handen hebben. Microsoft luistert zeer goed naar Mojang, en heeft tot nu toe volgens verschillende medewerkers van Mojang (bron: Reddit) alleen maar extra mogelijkheden geboden aan Mojang. De veranderingen in het spel zelf zijn voor zover bekend niet beïnvloed door Mojang.

In de EULA stond al jaren dat je geen geld mag verdienen aan het spel. Het is pas sinds kort uitgewerkt en geforceerd. De redenen daarvan zijn door Mojang opgesteld, nog voor ze werden opgekocht.