Nederlands Minecraft Forum
Please
login
or
register
.
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
News:
Aankondiging:
Stickies geüpdatet.
Home
Regels
Search
Calendar
Login
Register
Mentions
»
Minecraft
»
Nieuws en updates
»
[MineCon] 1.14 komt eraan, slaan we 1.13 over?
« previous
next »
Print
Pages: [
1
]
Advertenties
Author
Topic: [MineCon] 1.14 komt eraan, slaan we 1.13 over? (Read 2436 times)
ShelLuser
Houthakker
Minecraft accountnaam: ShelLuser
Aantal keer bedankt: 2
«
on:
02 October 2018, 09:42:50 »
Hi gang,
1.13 is al een tijdje uit (we zitten zelfs op 1.1.3.1) maar desondanks hebben veel open source projecten veel moeite met de aanpassingen. OptiFine is druk bezig maar officieel nog niet uitgegeven voor 1.13. Zogenaamde 'mod loaders' zoals Forge & LiteLoader zijn ook druk maar de officiële versie is nog altijd 1.12.2, ditzelfde geldt ook voor Spigot (een "modded server").
En toen kregen we afgelopen weekend ineens MineCon met de aankondigingen voor 1.14!
Er komt veel moois op ons af, maar... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me ook een beetje zorgen maak over de lag. Er zijn veel computers die b.v. best wat moeite kunnen hebben met het spelen in een jungle biome maar prima meekunnen met de rest van het spel. En een van de nieuwe aanpassingen is dat sommige biomes (woestijn, taiga & savanna) een zware update gaan krijgen met nieuwe mobs en items.
Maar dat even terzijde... Tijdens MineCon konden we stemmen op biomes:
https://www.youtube.com/watch?v=UGbYcN2Zs4I
En de taiga heeft gewonnen! Dus we kunnen kampvuurtjes, vossen en nieuwe planten verwachten ("berries", kom even niet op de vertaling).
Bamboe, Panda's & Steigers!
De naam zegt 't helemaal: we krijgen bamboe planten die weer gegeten worden door panda's, een nieuwe mob. Maar er is meer: van die bamboe kunnen we ook steigers maken die je kunnen helpen met het beklimmen van gebouwen, zodat het makkelijker wordt om bij moeilijke plekken te komen.
En het beste is dat als je het onderste blok verwijderd de hele stellage in elkaar dondert. Dus het ruimt ook makkelijk op!
Pillagers & kruisbogen!
Ik vind dit echt leuk gevonden van Mojang.. We hadden eerst de villagers, die gasten met die lange neuzen waar je mee kon handelen; ze zijn dol op smaragd!
Dus toen kregen we ineens de Illagers. Een heel leuk gevonden naam want "Ill" betekend ziek dus je zou dit op kunnen pakken als de "ziekelijke villagers", best grappig vind ik. De Illagers hebben zich teruggetrokken in een gigantische villa midden in een donker bos, brrrr... Wist je dat een van de Illagers weliswaar in het spel zit maar nooit vanuit zichzelf verschijnt? De zogenaamde Illusioner. Maar dat is een ander onderwerp
Kennelijk hebben de Illagers goed nagedacht over sommige gemene dingen want nu krijgen we de Pillagers! Wederom een leuke naam want pillaging betekend feitelijk plunderen. Ofwel we hebben nu dus plunderende villagers. Ze zijn gewapend met kruisbogen en vallen het liefste villages aan, samen met het "pillager beest" wat de gewassen bij een village met gemak in elkaar trapt.
Het leven van een villager wordt er niet makkelijker op
Die overigens ook een update krijgen: villages gaan er binnenkort anders uitzien afhankelijk van de biome waarin ze staan. Dat is nu al ietwat zo (een village in een woestijn is voornamelijk gemaakt van sandstone terwijl een village in een bos cobblestone en hout gebruikt) maar er gaat nu ook naar decoratie gekeken worden. En de villagers zelf krijgen ook een make-over.
En die kruisbogen? Kunnen we binnenkort zelf craften!
Katten!
We hebben al ocelots maar we krijgen nu 'echtere' katten
Ofwel; er komt een hoop nieuw spul op ons af!
Groetjes, Peter
melonhead
Voorheen: ydrojd
Diamantslijper
Adventure time!!!!!
Minecraft accountnaam: ydrojd
Aantal keer bedankt: 13
Re: [MineCon] 1.14 komt eraan, slaan we 1.13 over?
«
Reply #1 on:
02 October 2018, 20:42:59 »
Dit keer gaat mojang toch echt te ver.
ShelLuser
Houthakker
Minecraft accountnaam: ShelLuser
Aantal keer bedankt: 2
«
Reply #2 on:
04 October 2018, 14:43:50 »
Waarmee precies? Teveel spul in een keer of... ?
Groetjes, Peter
Wuski
Voorheen: WfTheCreator
Kolenmijner
this is so sad alexa hit twin towers
Minecraft accountnaam: Wuski
Aantal keer bedankt: 1
«
Reply #3 on:
10 October 2018, 18:07:00 »
als ik de post like krijg ik dan ook gelijk een Evangelion?
<iframe width="202" height="25" src="
https://embed.wattpad.com/follow/WfTheCreator?type=2
" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Advertenties
Print
Pages: [
1
]
« previous
next »
»
Minecraft
»
Nieuws en updates
»