Aankondiging:Nieuw profielveld en melding stickies.
Wereldwijde dekking is wel gelijk wat anders, in europa red je het prima lag vrij vanuit je thuis verbinding. Ook zijn er genoeg mensen tegenwoordig met glasvezel en ook ziggo bied (zakelijk) al tot 40mbit up. meer dan genoeg voor zo'n server. Zelf had ik al een dergelijke verbinding liggen, dus voor mij is het alleen de stroomkosten en afschrijving op de machines nog maar.
Met te overzien bedoel ik vooral als je het in verhouding zet tot wat servers nu soms vragen, daar is het vaak 100 euro voor een supreme of god rank, das niet meer in verhouding.
Tuurlijk zal straks niet iedereen meer een server kunnen hosten, maar is dat erg? nu zijn er vreselijk veel servers en is het ook niet meer te overzien. Ik denk dat een beetje opschoning wel goed is.
Ik blijf erbij..Aan die hackers moeten ze ook echt iets doen.
Hoe dan? Waarom denkt iedereen dat dat zo makkelijk gaat? Zeker bij een game als Minecraft.
Ik snap niet volledig wat je bedoelt maar als ik je woorden even verdraai kan ik zeggen dat minecraft inderdaad veel te 'open' gemaakt is waardoor het te makkelijk is om te hacken.
Maar we zijn nu op een punt gekomen waarop het niet meer praktisch is om alle client/server communication code te veranderen, dat is veel te veel werk en zelfs als dat gefixt zou worden zouden er alsnog duizenden andere manieren zijn om te hacken. Alle spellen hebben dit probleem, open of niet.
Ja maar moest mojang een manier hebben om te achterhalen of je hacks gebruikt en er dan ook mee drijgt je account te blokkeren zullen veel meer mensen nog eens nadenken voor ze hacks gaan gebruiken.
Nee dat kunnen ze niet maken! Mojang ziet Minecraftservers als iets wat je met vrienden doet, kijk maar naar de implementatie van Realms. Waarom zouden ze jouw account mogen blokkeren als je bv X-Ray gebruikt? Dat is niet Mojangs verantwoordelijkheid. Servers zijn self-hosted en dus de verantwoordelijkheid van de hosts, die moeten maar mensen bannen.
dan zijn de donatie's ook mijn verantwoordelijkheid en de perms op zo een rank ook
Volledig mee eens.Ofwel bemoeien ze zich ofwel houden ze hun erbuiten maar niet half een half.
Wat een felle reactie, het lijkt wel of je ook een hacker bent die niet wilt dat zen account geblokkeerd wordt.
Minecraft is niet veel te 'open' gemaakt. Er is geen documentatie van de code of het protocol door Mojang beschikbaar gemaakt.Zijn ze ook. Het wordt alleen beperkt door de EULA van Mojang, waarmee je akkoord gaat wanneer je een server host.
In de eula staat ook over hacks gebruiken en dat wordt niet beperkt
Minecraft is dood over een paar jaar voorspel ik.Maar nu gaan we dus niet upgraden naar 1.9.3 is het plan?Dan voorspel ik dat mojang ons gaat chanteren op een of andere manier, desnoods gooien ze een bug in 1.9.2 en een bug fix in 1.9.3 mischien?Of dat in 1.9.3 extra leuke dingen worden toegevoegd.